Certyfikat Wzorowej Placówki
W roku szkolnym 2019/ 2020 w oddziale przedszkolnym 0 „A” oraz klasie II A został zrealizowany Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. W realizację projektu zaangażowane były: pani Zofia Knapik, pani Karolina Knapik oraz pani Anna Wadowska.
Głównym celem projektu było „rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi w całej Polsce i za granicą”. Celem projektu było także „zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom – uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych; tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela; wprowadzenie dziecka w świat literatury; budzenia zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną; przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych; propagowanie praw dziecka; kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego; rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci; rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli; kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci; włączenie w życie szkoły rodziców; promocja szkoły; rozwijanie współpracy między nauczycielami”. Projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” był zgodny z podstawą programową oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2019/2020.
Po uzyskaniu zgody Rodziców na udział dzieci w projekcie, przystąpiono do realizacji poszczególnych zadań. Projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” trwał od 1 października 2019 r. do 31 maja 2020 r. Składał się z 7 modułów:
- Mały Miś – Czytające Przedszkolaki/ Czytające Uczniaki: Czytamy w przedszkolu/szkole, Czytamy w domu;
- Misiowy wolontariat;
- Dzień Pluszowego Misia;
- Mały Miś i prawa dziecka;
- Bezpieczni z Małym Misiem;
- Zmisiowany Dzień Matematyki;
- Mali przedsiębiorcy!
Projekt zawierał również dodatkowy ósmy moduł dotyczący języka angielskiego. W celu uzyskania zaliczenia poszczególnych zadań w ramach wyżej wspomnianego projektu, po zrealizowaniu z dziećmi każdego z modułów należało wysłać fotorelację, składającą się z kilku zdjęć, która przedstawiała podjęte działania oraz otrzymane efekty. Warunkiem uzyskania przez szkołę Certyfikatu Wzorowej Placówki było zrealizowanie wszystkich 7 podstawowych modułów projektu.
Bardzo ucieszył nas fakt, że mimo późniejszej trudnej sytuacji związanej z pandemią, w klasie II „A” zrealizowano 3 moduły, natomiast w grupie przedszkolnej 0 „A” udało się zrealizować wszystkie moduły projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”: 7 modułów podstawowych, nad czym czuwała pani Karolina Knapik oraz ósmy dodatkowy dotyczący języka angielskiego zrealizowany przez panią Annę Wadowską.
Dzięki podjętym wysiłkom nasza szkoła otrzymała Certyfikat Wzorowej Placówki.
Karolina Knapik